6 feb. 2011

Snigel

Snigel ville att jag skulle skriva ett inlägg om henne? Mmm men vad fan kan man säga om henne? första gången som ja tala någo mera me henne va när ja sku sköta beauty i mina sötare dagar, mmm jag var mysig. Sen red vi ju också på samma timme, hon red alltid maya. Det var då jag alltid föll av :) saknar förresten gamla timmisarna, dom var coolast <3. Snigel heter egentligen inte Snigel, hon heter Malin, fast alla i stallet kallar henne snigel. Storyn om hennes namn var så, attsofia och snigel, stod ute vid torvhögen utanför stallet, och snigel var trög på att söka torv. Hon hade på sej en blå rock och sade: "När hag har den här rocken på mej brukar jag kalla mej själv för snigel blå, för jag är så långsam!" sen kom linda o sofia på att de va kiva att kalla henne snigel blå, som sen blev till snigel. De va typ så storyn går, snigel får rätta mej om de int va :D   Nåja. Hmm Snigel är iaf 14 år (haha tänkte skriva 13) och går på åttan. Hon bor i ett hus nära smarket med sin mor far bror syster wilma. Hon har en blå jopocykel som jag gillade tidigare, men ja ha kommit på att den e jobbig. Snigel hyr ett ponnys som heter Grumse, hon har hyrt ett ponnys som heter Timon, men hon växte ur honom. Hon sköter också en småtardig ponny som heter Beris, en timhäst. Dom brukar hoppa och tävla. Han är lite vild ibland, men snigel gillar hårda tag i sina hästar så (pervooo). Hon mobbar mej ganska ofta, speciellt mitt skratt, och klagar på ganska mycket och många :D Men vi hittar alltid på nåt fult att prata om, never boring me snigel int. Sen e hon ungefär den skadegladaste människa jag nånsin mött, men de e kiva :D De blev bara mittiallt sådär att vi allti fo tillsammans ti stallet, före de va ja int alls me henne. De va kanske 2 år sen? 3? hjälp mej snigel. Snigel är ganska jättepervo, men de e jag också så de funkar. Hon är ett datafreak, gillar att greja i gimp, fota, busa och se på fotboll. Hon spelar int fotboll, men älskar de ändå. hennes tidigare största idol var torres, men han har bytt lag till chelsea, så nu gilalr hon int han mera. Nu gillar hon t.ex. Carroll och Suarez, nya liverpoolspelarna (se nu hu duktigt ja lyssnar!) Hon snackar ganska mkt om fotboll, och jag bryr mej inte alltid men hör ändå på, sen känner ja mej lite cool när ja känner igen någo fotbollspelare eller fattar va nån fotisnörd snackar om. 







Nöjd gullet? blev rätt långt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar